Ιστορικό
Η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών συστάθηκε τον Ιούλιο του 2019 με το άρθρο 13 του προεδρικού διατάγματος 84/2019 (Α' 123) και οργανώθηκε, αρχικά με το ν. 4623/2019 (Α' 134) και στη συνέχεια με το π.δ. 40/2020 (Α' 85).
Η δομή της προέκυψε από τη συγχώνευση υπηρεσιών της πρώην Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής και του πρώην Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Η Γενική Γραμματεία, όπως έχει σχηματοποιηθεί και στελεχωθεί, αποτελεί τον πυλώνα στρατηγικής του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης προκειμένου να υλοποιηθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους και της χώρας ευρύτερα.